Markkinointi ja maastoutumisen taito

By Leave a comment
Näyttökuva-2015-09-05-kello-16.03.17

Kuten meistä jokainen on saanut uutisvirrastaan lukea, B2B myynti ja markkinointi ovat muuttuneet, taas. Kun pahin kiihko automaation ja inboundin tiimoilta on laantunut, olemme palanneet rakentavampiin teemoihin. Esimerkiksi nostettakoon myynnin ja markkinoinnin liitto ja toimintatavat sen ympärillä. Teknologian tai kanavien määrästä hyvien liidien generointi ei ole edelleenkään kiinni.

Yksi este kuitenkin on ja pysyy. Suomalaisen pelko huomion kohteeksi joutumisesta.

Tämä pilkahtaa esiin monen toimitusjohtajan silmistä kun puhutaan uusista tavoista lähestyä asiakkaita, analysoida tuloksia ja linkittää markkinointia myyntiin.

“En minä ainakaan tuollaisesta pitäisi” on lause josta keskustelu usein alkaa kun puhutaan vaikkapa siitä että otetaan käyttöön Linkedin -mainonta tai Googlen remarketing. Kauhistuksen määrä kasvaa kun monikanavaisen markkinoinnin ja myynnin verkkoa kiskotaan tiukemmaksi. Nehän saattaa jumalauta kiinnittää meihin jotain huomiota! Joku voi häiriintyä!

Entinen kollegani muotoili tämän henkisen tilan hienosti toteamalla “markkinoinnissa olennaista on maastoutuminen”

Arvoisa asiakas, voin rauhoittaa mielesi kertomalla että todennäköisesti olet valovuoden päässä siitä tilanteesta jossa markkinointisi volyymi ja aktiivisuus olisivat häiritseviä, kunhan viesti on relevantti, ehkä jopa kiinnostava, oikein kohdennettu etkä turvaudu pelkkään sähköpostilypsämiseen.

Suurempi riski josta sinun kannattaisi johtajana huolehtia, on se ettet saa mitään aikaan koska et yksinkertaisesti tee riittävän paljon, kokeile riittävästi uutta ja hyödynnä täysimääräisesti sitä mitä digitaalinen ihanuus meille tarjoaa. Ketteryys ja rohkeat kokeilut löytyvät jokaisen kasvutarinan sisältä. Nyt vaan rohkeasti kokeilemaan uusia markkinointikanavia, työkaluja ja toimintamalleja. Hyvin siinä käy.

Leave a Reply

Your email address will not be published.